De training Jaargesprekken Leveranciers is bestemd voor deelnemers die in hun dagelijkse praktijk verantwoordelijk zijn voor het voeren van het Oriënterend (jaar)gesprek, het presenteren van het account jaarplan en het uitonderhandelen van het account jaarplan.
Inhoud
Tijdens deze training zal de deelnemer inzicht krijgen in het proces van het optimaal beheersen van de drie fasen binnen het traject aangaande het voeren van de Jaargesprekken, om uiteindelijk een zo hoog mogelijk resultaat voor zijn/haar organisatie te realiseren.
1. Het oriënterend gesprek
Tijdens deze fase gaat de deelnemer, na het managen van de verwachting, een Oriënterend gesprek voeren met de klant. Hierbij zal de deelnemer zelf informatie komen brengen met betrekking tot de visie, strategie en plannen (op hoofdlijnen) voor het aankomende jaar. Daarnaast wordt er informatie gehaald bij de retailer. Deze informatie dient als vertrekpunt voor het opstellen van het account jaarplan.
2. Het presenteren van het account jaarplan en het neerleggen van een openingsbod
Tijdens deze fase krijgt de deelnemer kennis, inzicht en vaardigheden in het overtuigend presenteren van het account jaarplan en het verkrijgen van acceptatie en overeenstemming met betrekking tot de inhoud van het account jaarplan, om vervolgens krachtig en vanuit gelijkwaardigheid het openingsbod neer te zetten.
3. Het onderhandelen en definitief afsluiten van het account jaarplan
Tijdens deze fase zal de deelnemer inzicht, kennis en vaardigheden krijgen met betrekking tot de strategische voorbereiding van de onderhandeling. Wel of niet openen van de onderhandeling? Wat zijn non-negotiables en hoe hiermee om te gaan?
Daarnaast wordt de deelnemer vaardig in het effectief inzetten van valuta, het zoeken van toenadering vanuit flexibiliteit en creativiteit en het omgaan met pressie binnen de onderhandeling. Het uiteindelijke doel is om het optimale resultaat binnen de onderhandeling te behalen door ‘het spel’ goed en vanuit gelijkwaardigheid te spelen.
Een vrijblijvend oriënterend gesprek aanvragen?
Wilt u in een persoonlijk gesprek eens vrijblijvend informatie krijgen over deze maatwerk training?
- 2 dagen
- 20% theorie
- 80% praktijksimulaties
- Trainer is branchespecialist
- Actieplan voor eigen praktijk
- Memory cards als reminder
Vraag gratis de memory cards aan
Memory cards, het woord zegt het al. Het zijn visueel aantrekkelijke kaarten met de highlights van onze trainingen. Bedoeld als geheugensteuntje in de eigen praktijk. Bijvoorbeeld tijdens de voorbereiding of evaluatie van eigen (Commerciële) gesprekken.

Een vrijblijvend oriënterend gesprek aanvragen
Laat hieronder uw naam en e-mailadres achter en wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen om de mogelijkheden van deze training binnen uw bedrijf of instantie door te spreken.