Deze training is bestemd voor leidinggevenden die het moeilijk vinden om een delicaat onderwerp bespreekbaar te maken. Deze training kan ook gevolgd worden door medewerkers die het moeilijk vinden om lastige issues met collega’s, leidinggevenden en klanten te bespreken.
Inhoud en werkwijze
Tijdens deze training concluderen we samen met de deelnemers waarom we er vaak voor kiezen om niet in de spanning te stappen en wat ons dat oplevert.
‘Angst’ is de grote drijfveer om buiten de spanning te blijven, maar hierdoor blijft het dilemma bestaan en is de ander zich volkomen onbewust van het ongenoegen.
Samen met een dosis moed en lef helpt het gespreksmodel ‘Stap in de Spanning’ om de angst voor de confrontatie te overwinnen. Essentie van het model is dat een en ander bespreekbaar wordt gemaakt maar dat ‘zender’ het bij zichzelf houdt en niet met de vinger gaat wijzen.
Bewustwording, gedrag en vaardigheid staan centraal in deze trainingsmodule.
De deelnemers wordt geleerd:
- Te communiceren op de vier interventieniveau’s in communicatie.
- Deze communicatieniveau’s te herkennen bij de ander.
- Contact te maken met de ander door te schakelen op deze niveaus.
- Het gespreksmodel behorend bij ‘Stap in de Spanning’ toe te passen.
Een vrijblijvend oriënterend gesprek aanvragen?
Wilt u in een persoonlijk gesprek eens vrijblijvend informatie krijgen over deze maatwerk training?
- 2 dagen
- 20% theorie
- 80% praktijksimulaties
- Trainer is branchespecialist
- Actieplan voor eigen praktijk
- Memory cards als reminder
Vraag gratis de memory cards aan
Memory cards, het woord zegt het al. Het zijn visueel aantrekkelijke kaarten met de highlights van onze trainingen. Bedoeld als geheugensteuntje in de eigen praktijk. Bijvoorbeeld tijdens de voorbereiding of evaluatie van eigen (Commerciële) gesprekken.

Een vrijblijvend oriënterend gesprek aanvragen
Laat hieronder uw naam en e-mailadres achter en wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen om de mogelijkheden van deze training binnen uw bedrijf of instantie door te spreken.