Inleiding:
Deze training is bestemd voor Telesales, Verkoop Binnendienst, Commerciële Binnendienst, Accountmanagers en Field Sales.
De meeste accountmanagers zijn wel in staat om prospects of leads te vinden. En toch vinden ze het lastig deze te verzilveren. De telefoon pakken en daadwerkelijk bellen is vaak de moeilijkste stap. Veel salesmensen houden er niet van, vinden het eng, of geloven dat het te weinig oplevert. Maar alleen naar de telefoon kijken werkt niet. Erop vertrouwen dat prospects jou wel benaderen als ze iets nodig hebben is ook niet de meest effectieve manier om je omzet te vergroten.
Tijdens de training ‘Telefonisch Verkopen’ laten we inzien dat prospects bellen leuk en nuttig is. Zo kun jij je agenda vullen met kwalitatieve afspraken om bestaande klanten te behouden en nieuwe klanten te maken!
Inhoud en werkwijze
Tijdens de training verwerven de deelnemers kennis, inzicht en vaardigheid om afspraken te maken door middel van telefonische acquisitie. Ze weten de interesse van de prospect te wekken en weerstanden weg te nemen. Eén en ander met kwalitatief goede afspraken en nieuwe klanten als beoogd resultaat.
Beknopt overzicht van de onderwerpen
- Voorbereiding en opening:
- Kennis van de prospect.
- De invloed van houding en gedrag op je resultaat.
- Een goede sociale en zakelijke opening.
- Omgaan met weerstand:
- Wat zijn tegenwerpingen?
- Welke kom je dagelijks tegen en kun je dus voorbereiden?
- Hoe kun je met deze tegenwerpingen omgaan?
- Afsluittechnieken:
- Welke afsluittechnieken zijn er?
- Hoe kun je afsluittechnieken gebruiken?
Na afloop van de training zullen de deelnemers:
- Met meer plezier en zelfvertrouwen bellen om afspraken te scoren.
- Dankzij een goede opening direct de interesse van de klant wekken.
- Weten hoe ze moeten reageren als ze een ‘nee’ krijgen.
- In staat zijn om een ‘nee’ om te buigen naar een ‘ja’.
- Een hogere conversie hebben van lead naar afspraak.
Een vrijblijvend oriënterend gesprek aanvragen?
Wilt u in een persoonlijke gesprek eens vrijblijvend informatie krijgen over deze op maat training?
- 2 dagen
- 20% theorie
- 80% praktijksimulaties
- Trainer is branchespecialist
- Actieplan voor eigen praktijk
- Memory cards als reminder
Een vrijblijvend oriënterend gesprek aanvragen
Laat hieronder uw naam en e-mailadres achter en wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen om de mogelijkheden van deze training binnen uw bedrijf of instantie door te spreken.